Слов'янські поліцейські працюють над створенням шкільних груп медіації
Під час робочої наради за участі представників відділів освіти, вчителів і психологів міста, району та об'єднаних територіальних громад присутні говорили про створення груп порозуміння, які будуть складатися з учнів для самостійного примирення конфліктів між однолітками.
З початку 2018 року поліція Донеччини на території усієї області впроваджує у свою діяльність «Програму використання трирівневої моделі профілактики правопорушень серед дітей на території Донецької області на 2018 – 2022 роки».
Виконання цієї програми дозволить стабілізувати криміногенну ситуацію в підлітковому середовищі, знизити рівень конфліктності серед дітей, посприяє формуванню у школярів правосвідомої поведінки.
Якщо перший і третій рівні програми мають на увазі під собою рішення вже існуючих конфліктів у дітей з законом, то саме другий рівень (робота груп порозуміння) передбачає їх попередження або розв’язання на більш легких стадіях.
Група медіації - це команда підготовлених старшокласників-посередників (медіаторів), які будуть допомагати своїм одноліткам вирішувати конфлікти мирним шляхом, використовуючи в роботі відновну практику - медіацію і будуть працювати над формуванням безпечної атмосфери в навчальному закладі.
Щоб ознайомити вчителів та дітей з трирівневою моделлю профілактики правопорушень серед дітей в школах буде презентована ця програма. Наступний крок – це набір групи для навчання медіаторів, потім 12 годинний тренінг (6 занять) та практичний етап.
Перша така «Шкільна служба медіації» запрацює в загальноосвітній школі № 12. За попередньою домовленістю вже наступного тижня розпочнуться тренінги для старшокласників.
Для проведення занять правоохоронці запросили до співпраці психолога ГО "Промир" Ольгу Новик, яка вже тривалий час успішно практикує заняття з подолання конфліктів у юнацькому середовищі.
Завдання, яке стоїть перед поліцейськими та кваліфікованими медіаторами навчити дітей розв’язувати конфлікти мирним шляхом, адекватно реагувати на прояви девіантної поведінки оточуючих, формувати у порушників соціально прийнятну поведінку та усувати умови замовчування конфлікту.
У більш складних випадках до розв’язання конфлікту буде долучатися координаційна рада з числа представників поліції та місцевої влади, міськрайонних відділів з питань пробації та служб у справах дітей, центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, а також навчальних закладів, установ та організацій області, громадськості. Створення Ради це наступний етап створення трирівневої моделі профілактики правопорушень серед дітей.