Топ-3 шахрайські схеми, на які попадаються жителі Донеччини
Один тиждень, один район – сім потерпілих, які віддали аферистам понад 40 тисяч гривень. Щодня в засобах масової інформації співробітники поліції попереджають громадян, що надання особистих даних невідомим та здійснення покупок в інтернеті можуть виявитися небезпечними для гаманця.
1. Протягом тижня від рук «продавців» інтернет-сайтів постраждали п’ятеро мешканців території обслуговування Покровського відділу поліції. В усіх випадках потерпілі зізнавалися, що чули про «шахраїв у мережі», однак сподівалися, що їх омине ця участь й замовляли товари, перераховуючи на банківські картки «продавців» передплату чи повну вартість товару. Як тільки гроші потрапляли на рахунки зловмисників, вони «розчинялися в повітрі», видаляючи свої оголошення і всі можливі контакти.
Так, 37-річний мешканець Мирнограду замовив для себе автозапчастини, розрахувався за них в повному обсязі, а в результаті – так і не дочекався замовлення, втративши при цьому 13 тисяч гривень.
Аналогічний випадок стався і в Авдіївці. 10,5 тисяч гривень дісталися зловмиснику який розмістив в інтернеті оголошення про продаж культиватору. Ціна агротехніки здалася 35-річному авдіївцю дуже приємною і він перерахував власнику необхідну суму й почав чекати на замовлення. Коли термін його отримання сплинув, чоловік почав самостійно розшукувати «продавця», однак той виявився «поза зоною досяжності».
2. Жертвою ж «співробітників банку», які не мають жодного відношення до банківських установ, стала мешканка Авдіївки. Жінка отримала смс-повідомлення про те, що нібито її картку заблоковано і для розблокування їй необхідно подзвонити за вказаним номером, назвати свої особисті дані й дочекатись, поки не відкриється доступ до рахунку. Замість того, щоб зателефонувати на «гарячу лінію» банку і впевнитись в тому, що всі перелічені дії їй насправді потрібно здійснити, постраждала виконала прохання невідомих. Результат такої необачності – втрата грошей, які були на рахунку, і заява в поліцію із проханням допомогти розшукати злочинців.
3. Дуже часто шахраї «грають» на родинних зв’язках і почуттях своїх потенційних жертв. Вони телефонують громадянам, представляються «правоохоронцями» і розповідають легенду про те, що їхній родич з тієї чи іншої причини потрапив до поліцейського відділку, щодо нього буде відкрите кримінальне провадження і йому загрожує тюрма. Поки шоковані новиною люди втрачають пильність, шахраї пропонують свою «допомогу» в закритті справи, називають її ціну і номер своєї банківської картки. Постраждалі поспішають на порятунок родичів, перераховують чималі кошти «слідчим» і лише потім самі телефонують близьким та дізнаються, що із ними все гаразд.
Так, 43-річна покровчанка після подібного телефонного дзвінка «поліцейського» відправила 3 тисячі гривень, рятуючи від тюрми свого сина, який начебто скоїв наїзд на неповнолітнього. Оговтавшись від новини, жінка зателефонувала синові, однак почула від нього, що він увесь день був на роботі й вперше чує про ДТП.
Закликаємо:
- не поспішайте виконувати прохання незнайомих вам людей, одразу дзвоніть на «гарячу лінію банку», клієнтом якого ви є;
- не перераховуйте гроші продавцям, якщо товару немає у вас на руках або постачальник обіцяє надіслати його «із затримкою»;
- телефонуйте родичам, аби перевірити, чи насправді вони потрапили до поліції і чи потребують вашої допомоги.
Такі елементарні дії позбавлять шахраїв можливості збагатитися за ваш рахунок, а ваші гроші залишаться у ваших гаманцях.