Зателефонувавши у поліцію, неповнолітня дівчина врятувала бабусю і себе від діда з ножем
«Будь ласка, пришліть наряд – п’яний дідусь кидається з ножем на лежачу бабусю та лізе битися до мене», - попросила оператора колл-центру «102» 15-річна жителька Маріуполя. Сім хвилин, поки їхав екіпаж, співробітниця поліції утримувала дитину на лінії, бо так вона була у безпеці. Дебошира стримувало лише те, що він «у прямому ефірі» в поліції.
Операторка 102 у перші ж секунди розмови передала всю необхідну інформацію диспетчеру, який спрямував на місце події наряд патрульної поліції.
Однак на цьому робота працівників колл-центру поліції Донеччини не закінчується. Поліцейські не залишають дитину, життю якої загрожує небезпека, сам на сам з кривдником. Для цього застосовується міжнародна практика утримання заявника на лінії.
«Машина вже виїхала. Ви можете відійти у безпечне місце подалі від дідуся? Не кладіть, будь ласка, слухавку, я буду з вами розмовляти, щоб знати, що з вами все у порядку», - звернулася співробітниця колл-центру до дитини.
Але дівчинка сказала, що боїться залишати бабусю з дідом, адже вона лежача хвора та не зможе протистояти п’яному чоловіку. У цей час на задньому фоні було чутно нецензурну лайку і погрози чоловіка та крики бабусі.
Сім хвилин кваліфікована операторка контролювала стан безпеки дитини по телефону. При цьому дід, зрозумівши, що все, що відбувається у квартирі, чує поліція, перестав нападати.
Вона заспокоїла юну співрозмовницю та з’ясувала необхідну інформацію, яка буде передана поліцейським підрозділу превенції для подальшої роботи з цією родиною.
Виявилося, що 15-річна дівчина – сирота, живе з опікуном, а також рідними дідом та бабусею, вчиться в місцевому технікумі. Цього дня жінки-опікуна вдома не було, і за хворою пенсіонеркою доглядала онука.
Дівчинка розповіла, що такі конфлікти в родині постійні, у діда часті запої, під час яких він стає агресивним. Чоловіка дратує те, що дружина, яка не може самостійно себе обслуговувати, просить щось подати, й він погрожує за це їй розправою. Цього разу він узяв у руки ніж, і онука не стала чекати на продовження, а впевнено набрала номер 102.
Наряд поліції, що оперативно прибув на місце, вгамував пенсіонера. Тяжких наслідків не допущено. Цього разу заявник та її опікун відмовилися від написання заяви.
Поліцейські провели з чоловіком профілактичну бесіду щодо неприпустимості вчинення правопорушень та попередили про відповідальність, передбачену законом за протиправні дії.
З початку року працівники колл-центру 102 прийняли близько півтисячі дзвінків від неповнолітніх, які зверталися по допомогу до поліції. У 20 випадках оператори утримували дітей на лінії, поки вони не опинилися у безпеці під наглядом поліцейських.